Zilizi Óvoda

F?men

Blogok

Ltogatink:

Oldalainkat 21 vendég böngészi
Tartalom találatai : 54105
Cmlap Nem rajzol a gyerekem! Ez baj?
Nem rajzol a gyerekem! Ez baj? PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Pataki Edit   
2013. november 03. vasárnap, 09:43

Kislnyom 4 s fl ves. Intelligens, remekl kommunikl, kreatv. De: utl rajzolni, sznezni, kzm?veskedni. Ez problmt jelenthet ks?bb?

Ha igen, er?ltessem ezeket a tevkenysgeket? Amgy gyes is. Jl mozog. n a kezt is gyesnek tlem. Baj, hogy nem rajzol? A tbbi szl? megjegyzseib?l nha gy rzem, hogy baj, br az vodnk trelmes. De azrt nha ott is rajzolni kellene

Baj?

A gyerekek sokflk. Igen, vannak ilyen gyerekek, okosak, egybknt gyesek, knnyedn beszlnek s beszlgetnek, j tleteik vannak a jtkban is, de rajzolni plne sznezni! , kzm?veskedni nem szeretnek. Van egy rgi nmet monds n Rudolf Steiner idzsben ismerem , gy szl: Amelyik krnek nagy a szarva, annak kicsi a patja! (s fordtva!)
Vagyis ha egyik oldalon kiemelked?ek a kpessgeink pldul a szavak tern , akkor lehet, hogy a msik oldalon valamifle hinyunk van. Ami nem jelenti azt megint csak egy konkrt pldbl kiindulva , hogy az ilyen gyerekek egy rsze pldul ne szeretne s ne tudna kedvvel szerelni a ks?bbiekben, mondjuk red?nyt, vagy (kikapcsols utn) villanykapcsolt javtani, s ne btyklnnek ilyen dolgokkal szvesen, mg lnyok is, mikzben a szoksos rajzolsokhoz, sznezsekhez, gyurmzsokhoz, kzimunkhoz, kzm?vessghez nincs kedvk. Mindez persze majd iskolskorra fog kiderlni. s akkor nem fogja azt jelenteni, hogy ?k ne rajzoljanak a fzetkbe (remljk, nem osztlyozzk majd a rajzukat), vagy ne kzimunkzzanak vagy kzm?veskedjenek, ha olyan iskolba jrnak, ahol ilyesmi is van. Vegyenek rszt! (Esetleg mg a rajzolsban is meglep? eredmnyt rhetnek el nmagukhoz kpest kamaszkorukra.)
s mg egy szt a sznezsr?l: nem tudok, alig tudok rosszabb feladatot elkpzelni a gyerekek szmra, mint hogy valamit, egy adott rajzot kisznezzenek a kontron bell maradva. Ennek nemcsak hogy nincs rtelme, de kifejezetten krosnak tartom vods gyerekek esetben, de mg ks?bb is. Persze sznekkel jtszani, szneket folyatni, mzolni vagy paprba drzslni mind nagyon j, ha valakinek kedve van hozz, de nem ezt nevezik ltalban sznezsnek. Visszatrve az alapkrdsre: meggy?z?dsem, hogy a lert esetben, a ks?bbiekben semmifle problmt nem jelent az, hogy a kislnya nem szeret rajzolni, s netn ks?bb sem fogja a rajzolst megszeretni. (Br mr lttam az ellenkez?jre is pldt, de csak akkor, ha nem er?ltettk ezt a tevkenysget sem.)

Igaz persze, hogy a finom koordinci, a mozgsok finom sszerendezse, tbbek kzt a kzfej s az ujjak mozgst illet?en is sokat elrul a gyerekek kzponti idegrendszernek llapotrl s m?kdsr?l. Ezrt egyrszt jogosak s helytll eredmnyt hoznak azok a rajzos vizsglatok, amelyek klnbz? brkon vizsgljk az alakzatok felfogsnak s reproduklsnak kpessgt, illetve azok az eljrsok, amelyek a kis- s nagymozgsok javtsra hivatottak s nagyon is eredmnyesek lehetnek. De gy gondolom, hogy egy lnk, intelligens, jl beszl?, kreatv kisgyerek esetben, akinek mozgsa s gyessge is rendben van, ilyen vizsglatra vagy terpira nincs szksg.
Fogadjuk el s brjuk ki, hogy a mi gyereknk nem szeret rajzolni, nem rajzol, mg a tbbi gyerek a krnyezetnkben esetleg igen. rljnk mskpp s msnak egytt, gy s olyasminek, amit a gyereknkkel egytt mi, szl?k is szeretnk csinlni. Szval: nem, nem baj, hogy nem szeret rajzolni s semmi esetre se er?ltessk!

 
Copyright © 2018 Zilizi Óvoda. Minden jog fenntartva.
A Joomla! a GNU/GPL licenc alatt kiadott szabad szoftver.
Fordította a Magyar Joomla! Felhasználók Nemzetközi Egyesülete
Joomla 1.5 themes